De laatste tijd wordt er steeds meer aandacht besteedt aan SEO. Een van de veelgestelde vragen is hoe vaak een keyword in SEO teksten voor mag komen. Hier zijn verschillende meningen over.

De meeste adviseren een keyword density tussen de 3 en 5% aan, anderen zeggen dat het 5 á 6 keer noemen op een pagina wel genoeg is en er zijn er zelfs die zeggen dat het helemaal niet belangrijk is. Teksten content vindt het natuurlijk wél belangrijk.

…or something like this:

Wat zegt Matt Cutts?

Waar kun je dan van uit gaan? Google’s eigen Matt Cutts zegt dat als je je keyword vijf tot zes keer gebruikt, Google wel snapt wat het belangrijkste is op je webpagina.

Hieruit blijkt dus dat er geen magisch keyword densitypercentage is. Dat is op zich logisch, als je de ontwikkelingen van Google volgt. Google wil de gebruikers de beste resultaten geven, dat zijn natuurlijk niet de websites waar 40% van de étekst bestaat uit trefwoorden. Als uitgangspunt kun je nemen dat zoekmachines meer waarde hechten aan de titel van je webpagina dan aan de trefwoord verhouding.
Om die reden zou je je target keyword in je titel moeten hebben. Het trefwoord komt als het goed is van nature al vaak genoeg terug op de pagina, vrees niet er synoniemen voor te gebruiken, Google snapt je wel! Als je gewoon een étekst schrijft komt je waarschijnlijk uit op een trefwoord verhouding van 1,5%, dit zou je aan kunnen houden.

As a new WordPress user, you should go to your dashboard to delete this page and create new pages for your content. Have fun!

SEO Tips

  • Begin met het schrijven voor mensen, niet voor zoekmachines
  • Zorg voor goede content, dat is wat Google zoekt
  • Prop je webpagina niet vol met trefwoorden, dit wordt gezien als spammen
  • Google is intussen zover dat het ook synoniemen begrijpt en meerekent
  • Als je keyword density onder de 5% blijft zit je goed
  • Hou veranderingen in het algoritme van Google in de gaten en reageer hier adequaat op
  • Zorg dat je keyword in de titel zit
  • Het is goed om een gerelateerd trefwoord te gebruiken in je meta description

Laatste SEO tip

Bereid je voor de Penquin 2.0 update: Verwijder gekochte links die de zoekresultaten manipuleren, gebruik Google Webmaster tools en ga aan de slag met Sociale media Begin met het schrijven voor mensen, niet voor zoekmachines